ACTIVITEITEN

08/09
Ontbijtsessie I: Klimaatadaptatie
Begin de dag goed en neem deel aan onze inspirerende online ontbijtreeks. In elk webinar van één uur staat een actueel thema centraal dat raakt aan kinderrechten en kindvriendelijk gemeentebeleid.

03/10
Seminar – De betekenis van het IVRK in Jeugdzaken
Jaarlijks wordt door Centre for Children’s Rights Amsterdam een seminar georganiseerd, en dit jaar zal deze gaan over: ‘De betekenis van het IVRK in Jeugdzaken’.

08/10
Verkiezingsdebat
Wat doen toekomstige Kamerleden voor kinderen? Kom erachter tijdens het verkiezingsdebat kinderrechten.

14/10
Ontbijtsessie II: Mentaal welzijn
Begin de dag goed en neem deel aan onze inspirerende online ontbijtreeks. In elk webinar van één uur staat een actueel thema centraal dat raakt aan kinderrechten en kindvriendelijk gemeentebeleid.

13/11
Ontbijtsessie III: Digitale kinderrechten
Begin de dag goed en neem deel aan onze inspirerende online ontbijtreeks. In elk webinar van één uur staat een actueel thema centraal dat raakt aan kinderrechten en kindvriendelijk gemeentebeleid.

21/11
Voedseleducatie als Kinderrecht: “Samen naar een gezonde toekomst”
Dit jaar is het 30 jaar geleden dat Nederland het VN-Verdrag inzake de Rechten van het Kind ratificeerde. Artikel 24 onderstreept het recht op gezondheid, waaronder gezonde voeding en voorlichting daarover.

22/11
Korczakdag 2025: Het recht op de dag van vandaag
Op zaterdag 22 november 2025 zal de Korczakconferentie worden gehouden met als thema ‘Het recht van het kind op de dag van vandaag’. Janusz Korczak (1878 – 1942), Pools-Joodse kinderarts en directeur van een weeshuis in Warschau, is één van de belangrijkste grondleggers van de Rechten van het Kind. De Janusz Korczak Stichting stelt zich…

25/11
Mulock Houwer-lezing Laura Batstra
Laura Batstra geeft dit jaar op 25 november de Mulock Houwer-lezing. Batstra is hoogleraar orthopedagogiek aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ook is ze auteur van het boek ‘Hoe voorkom je ADHD? Door de diagnose niet te stellen’, waarin ze pleit voor een niet-problematiserende aanpak van energiek en eigenzinnig kindgedrag.